Nye forældre

At starte i vuggestue betyder for de fleste børn, at de skal til at gøre deres første erfaringer med at være væk fra deres forældre i nye omgivelser. Vi ved, hvor vigtigt det er at skabe trygge rammer med nærværende og omsorgsfulde voksne. Derfor arbejder vi med en genkendelig og tydelig struktur, der er med til at give jeres barn tryghed i sin nye hverdag.

Vi ved, at I som forældre er dem, der kender jeres børn bedst. Derfor er det vigtigt for os at lære jer og jeres families behov at kende, så vi sammen kan skabe en rigtig god overgang for jeres barn.

Opstartssamtale

Inden jeres barn starter hos os, holder vi en opstartssamtale sammen med jer forældre. Her taler vi om jeres barns første tid hos os, dets søvn- og kostvaner, hvad barnet kan lide at lege med, hvad der er trygt for jeres barn, og hvordan dets helbred er.

Ved opstartssamtalen fortæller vi også om, hvordan hverdagen i vuggestuen er sammen med de andre børn, og hvordan samarbejdet mellem os og jer forældre er i hverdagen.